17.07.2012

KORSAN BLOG UYARISI

Selam Arkadaşlar,
Arkadaşımız Nini nin (http://nileud.blogspot.com/ ) adlı blogundaki yazılar başka bir blogger tarafından isim belirtilmeksizin çalınmaktadır. Yani bir korsan blog durumu ile karşı karşıyayız. 
Nini nin bu konu ile ilgili yazısı aşağıdadır ;

"(Ç)Alıntı Blog

Dün gece paylaştığım son yazımın ardından, uzun zamandır bakmadığım istatistiklerime bir göz atayım dedim. Gelen blog kanallarından birinin adı hoşuma gitti ve tıkladım. Yazdıkları da ilgimi çekince genel olarak bir göz gezdirdim. Derken, orada kendi yazımı gördüm: Hayal. Bende ki adıyla Kırmızı Karavan, sevgili Dayatılan için yazdığım yazı...
Benim Hayat Ağacı'm ve onun Hayat Ağacı 
Ben diyorum Nereye Varırsa (Lorensa) ve o diyor Nereye Varırsa 


Bu da onun bir yazısı, nasıl-ne yazdığına-alıntılara dair: Yazıyorken

Benim, yazılarımın bu sayfada olduğuna dair ne bir bilgim var; ne de herhangi bir yazımın altında ismim. Bu yüzden ilk karşılaştığımda düşündüğüm, iyi niyetle,  "belki de alıntı blogudur" fikrim değişti.


Bir de bazılarının orjinal metninden biraz sıyrıldığını görünce dedim ki: alıntı ile çalıntı arasında çok ince bir çizgi var ve bu çizgi aşılmış."
Yazının devamına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Bu durumla ilgili Google da araştırdım biraz. Anladığım kadarıyla sadece blog sahibi kimlik fotokopisi ile birlikte şikayetçi olabiliyor. Bu konu ile ilgili başka bilgileri olan arkadaşlar varsa katkılarını bekliyoruz.
Google dan konu ile ilgili yararlı olacağını düşündüğüm kısımlar aşağıdadır :
Birisi hakkımda yayın gönderiyor
Lütfen Blogger'ın içerik oluşturma araçlarının sağlayıcısı olduğunu ve ilgili içeriklerin aracısı olmadığını unutmayın. Kullanıcılarımızın blog'lar oluşturmasına izin veririz ancak bu sayfaların içeriğiyle ilgili herhangi bir iddiada bulunmayız. İfade özgürlüğüne kesinlikle inanıyoruz ve bir blog'da hoş olmayan içeriklerin olması veya popüler olmayan bakış açılarının sunulması bu inancımızı değiştirmez. Bunun rahatsız edici olabileceğini biliyoruz ve verebileceği herhangi bir rahatsızlıktan dolayı üzgünüz.
Bir Blogger kullanıcısının hakkınızda hakaret, iftira veya karalama niteliği taşıyan yayınlar yazdığına inanıyorsanız Blogger'ın hakaret durumlarını nasıl ele aldığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen sorun gidericimizi ziyaret edin.
Blogger'ın blog'ları hakaret veya olumsuz eleştiri içerdiği için kaldırmadığını lütfen unutmayın. Bu tür içeriklerin bulunduğu blog'lar rahatsız edici olabilir ancak Blogger bu tür anlaşmazlıkları çözümleme konumunda değildir.
Bir Blogger kullanıcısı, profilinde adınızı kullanarak sizin kimliğinize bürünüyorsa lütfen bize bildirin. Maalesef Blogger takma adların, tanıtıcı adların veya ekran adlarının sahipliğini belirleme konumunda değildir.
Kimliğe bürünme
Daha fazla ayrıntı için lütfen aşağıda yazılanları okuyun ve bu iddiayı bildirmek için Devam seçeneğini veya Yardım Merkezi ana sayfasına dönmek için İptal'i tıklayın.
Bir Blogger kullanıcısı profilinde gerçek adınızı kullanarak kimliğinize bürünüyorsa, bu durumu bize bildirmeniz halinde gerekli işlemi yaparız. Lütfen bunun kişilerin taklit edilmesini veya hicvedilmesini kapsamadığını unutmayın. Maalesef Blogger takma adların, tanıtıcı adların veya ekran adlarının sahipliğini belirleme konumunda değildir.
Google Profiller'de Kimliğe Bürünme Bildirimi
Lütfen aşağıdaki bilgileri doldurun ve sağlanan alana fotoğraflı kimliğinizin fotokopisini iliştirdiğinizden emin olun. Geçerli bir kimlik gereklidir; kimliğinizi tarayabilir veya kimliğin fotoğrafını yükleyebilirsiniz. Raporunuzu göndermenizden sonra raporunuz tarafımızca incelenerek gerekli işlemler yapılır. Yalnızca daha fazla bilgi isteyecek veya ek bilgi paylaşacak olursak sizinle iletişime geçeriz.
Ayrıca başka birinin (ör. arkadaş, akraba veya ünlü biri) yerine bildirimde bulunuyorsanız bildiriminizi işleme koymayacağımızı lütfen unutmayın. Google Profiller'de tanıdığınız birinin kimliğine bürünüldüğünü biliyorsanız lütfen bu kişiyle görüşerek doğrudan bize yazmasını isteyin.

11 yorum:

  1. yaziyi paylasiyosun bari yazinin sonunda kaynak olarak yaziyi aldigin blogun linkini verin arkadas ya ninin emegine yazik gecenlerde cok uzulmustu :/

    YanıtlaSil
  2. PEKİ KİM HANGİ BLOG BU ?...UYAR BİZİM GİBİ TEKNOLOJİ (BİZİM DEĞİL BENİM GİBİ) ÖZÜRLÜ YAŞLI ABLANI:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nini nin yazısı içinde korsan blogun linkleri var.

      Sil
  3. İnsanı yazmaktan soğutan bir durum.
    Bir de yaptıklarında hiç yanlış bir şey yokmuş gibi o kadar rahat oluyorlar ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de, bu arkadaş nini den aldığı yazıların altına nini'nin kelimeleri diye yazmış artık...umarım bundan sonra da hep alıntı yaptığı isimleri yazar...

      Sil
  4. O blloga nedense yorum birakamiyorum. Yazinizdan sonra bir goz attim, benimde bir iki yazim yayimlanmis. Art niyet aramiyorum unuttu diye dusunuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutan arkadaşlara unuttuklarını hatırlatmalı diye düşünüyorum... onlar da unuttuklaı isimleri eklemek suretiyle hem alıntı yapacak kadar begendikleri arkadaşlarını onurlandırmış olurlar hem de kendilerini zan altında kalmaktan kurtarırlar...
      nini yazmadan önce ben uyarmıştım arkadaşı.. sanırım benim uyarımı da geç farketti... onemli olan düzeltmeskti.. şimdi nini kısmını düzeltti.. umarim diğer arkadaşlarınkilerinde de aynı şeyi yaparak düzeltir..
      bence uyarmakta her zaman yarar var eğer niyet jkötü değilse.. niyet kötüyse de fark edildiğini farkettirmeli...
      diye düşünüyorum...

      Sil
  5. maalesef oluyordur böyle şeyler severiz biz türkler copy paste i:) bence blog sahibini uyar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyardık... hiç açıklama yapmadan nininin linkini eklemiş..

      Sil
  6. Uğrayıp takip edemiyorum ne zamandır. çok teşekkürler ilgine!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşlarımızı koruyup kollamak muhtarlık olarak görevimiz.. :)

      Sil