13.06.2013

Duyuru: BBM hacklendi...ama....

Arkadaşlar..

BBM web sayfaları bildiğiniz gibi 4 ayrı host üzerinde yayılmış durumda yayında... bir de blogspot üzerinden Genel Duyurular sürüyor...

Gezi Parkı Direniş eylemlerinin başlaması ile, direniş ile ilgili tüm yaptığınız yayınları bir araya toplamaya çalıştık. Bunları herhangi bir sıralamayla (tarih-blog adı- başlık- taraftar olan - karşı duran) değil, vakit buldukça her blogu okuyarak, eğer direniş ile ilgili herhangi bir yazısı var ise onu refere ederek toparladık. aynen yılbaşında falan yaptığımız gibi....

çünkü bir mahalle, bir ülkenin küçük halidir... herkes aynı görüşte olmayabilir... çok seslidir... bu nedenle destekleyen, desteklemeyen, çekimser olan her yazıyı refere ettik... ve henüz hepsini de tamamlayamadık...

hatta genel duyurularda, sadece "bu blogda direniş var" diyerek başka yayın yapmayanlara da seslendim... yazın... ne düşünüyorsanız... ne izliyorsanız... ne yaşıyorsanız... yazın dedim... çünü demokrasi bir uzlaşma zeminidir... doğru olan bilgileri ne yazık ki medyadan alamıyoruz... burada gerçekleri yazalım birbirimizi ve olup bitenleri doğru olarak kavrayalım dedim... yönetenlere iletilecek bir mesaj varsa iletelim onlar değerlendiriyor mu bunu da izleyelim dedim...

kendi sayfamda kendi düşüncelerimi ve tepkilerimi hiç çekinmeden yayınladım... ama karşıt fikirli kimsenin sayfasına gidip de "vay sen..." diye yorum bırakmadım... bırakmam da...

ben kendi düşüncelerimi, sonucunun ne olacağından çekinmeden, özgürce yazma hakkını kendimde görüyorsam karşımdakiler de kendi fikirlerini özgürce yazabilirler diye düşündüm... düşünürüm de...

Asla ;   BBM yi kendi bloğum veya yayınlarımda reklam aracı olarak da kullanmadım... tam tersine kendi bloğum ile ilgilenemekten bile vaz geçtim....çok uzun aralarla yazdım...

Shirin Serkan birkaç benim yazımı yayınladığında, kendisi de teyid edecektir, bunu yapmaması konusunda uyardım...

Kısacası.. BBMyi her renk ve düşünceye eşit uzaklıkta tutmaya gayret ettim... gelen hiç bir eleştiriyi kulak arkası etmedim.. tam tersine tek bir eleştiri yüzünden bir çok şeyi sil baştan yaptım... hem de bir kaç kez.... belki farkında olanlarınız vardır...

yavaş ilerledik... hep üzüldüm... şu inşaatlar ve gereken eklemeler bir bitse de yeterli bir şeyler yapabilsek diye....

ama bizim henüz yeterli ve etkin bulmadığımız bu küçük mahallemiz "BBM" galiba bazıları için, şu yarım yamalak haliyle bile fazlasıyla etkin görünmüş... ayrı ayrı 3 host serverimiz BBM hedef alınarak hacklendi... DDos attack denilen.. internet bağlantısını engellemeye dönük bir saldırı...

yazık ki bizimle beraber aynı hostları kullanan bir çok başka insanlar da etkilendi...

hostlarımıza "üzgünüz biz çekilelim" diye teklif ettim... kabul etmediler... son 3 gündür... yapılan çalışmalardan sonuçlar alındı... artık yasal sürece geçilebilecek.... bunu hostlar yapacaklar... saldırgan arkadaşlarımızın bildiğini umuyorum... bu saldırı tarzı tüm ülkelerde yasal suç olarak kabul ediliyor... ülkemizde bile...

sayfalarımız şu anda aşırı yavaş olmakla beraber çalışıyor ama kısa sürede normale dönecek...

değdi mi???? bir kaç gün yayın engellemekle ne kazanıldı???

işte hep anlatmaya çalıştığım budur...

insan evladı, korku ile, şiddetle, sansürle... uzun vadeli çözüm bulamaz.... sonunda zararı kendisine olur....

Lütfen sorunlarınızı, sevgi ile tolerans ile uzun vadede çözmeyi tercih edin.... daha zor değil... tam tersine daha kolay.... ve paylaştıkça çoğalan tek şey... SEVGİ...

sevgiyle kalın,

4 yorum:

  1. söylediklerinizi elbette teyid ediyorum sevgili muhtarım..BBM üyesi pek çok blogtan yazılar yayınlanırken sizin yazılarınızında yayınlanması kimi rahatsız eder ki? kimsenin rahatsız olacağını sanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ??? biz yine işimizi doğru yapalım di mi?

      Sil
  2. geçmiş olsun.
    diğer blogstar seçmesi olan tarafa giremiyoruz iki gündür.
    bundanmış demek ki.
    neyse olur böle şeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle.. hayat bu her şey oluyor... sanırım bu hafta düzelir.. bakalım...:)

      Sil