10.08.2013

(Ç)alıntı sorunu bu kez Beyaz Kitaplık'ta..


Beyaz Kitaplık blogu, izleyenlerinin de bildiği gibi Okur Testleri düzenlemekte..

22 Haziran 2013 tarihinde Cehennem - Dan Brown (Okur Testi) ni yayınlar...


aradan zaman geçer... 8 Ağustos 2013 olur... ve bir tesadüfle bakar ki,  

11 Temmuz 2013 tarhinde oldukça özgün ve özenli bir kitap blogu olan Kaytan Kitap
bir yayın yapmış:
Yorum: Cehennem / Dan Brown ( Robert Langdon, #4) & Okuyucu Testi
ve bu yayındaki okuyucu testi birebir aynı...


Beyaz Kitaplık bu durumu  8 Ağustos 2013 tarihli bir yayınla duyurur:

Aradaki 7 Farkı Bulunuz. (Yok Artık)


bu duyurudan sonra bir özür gelmesini bekler... o yüzden de uslubu kibardır ve Kaytan Kitap blogu ile ilgili güzel sözler de  yazar ... böyle blogun bir okur testini kopyalamasını anlayamadığını belirtir...


bu nedenle de BBM-M'ye bilgi vermesine rağmen duyurulmasını istemez... "fazla yayılmasın, özür dilebilir" der..

Biz de düşüncesini destekledik ve daha geniş kitlelere duyurmamak için sessiz kaldık..

Nasıl bir özür olabilirdi?
- Kusura bakmayın bir daha tekrarlanmaz şimdi kaldırıyorum...
veya
-  Sizden sonra ben yayınlamış olduğum için bu intiba oluşuyor,  yalandan daha yalan görünmesine rağmen fazlasıyla tesadüf ben kesinlikle çalmadım.. hem ben okur testini yayından kaldırayım hem de siz bu yazınızı yayından kaldırın...
gibi bir şey de olabilirdi..

bir fikrin, bir yayının bire bir aynı olma olasılığı gerçekten benim hesaplamakta zorlanacağım kadar küçük bir olasılık...
buna rağmen imkansız değil... ve tesadüfler kontrol edilemez...

Kaytan Kitap tarafından Beyaz Kitaplık'ın yazısı altına bırakılan yorumlardaki agresifliği ve açıklamalrı gördükten sonra bu mucizevi tesadüfün gerçekleşmediğine, kopyalama olduğuna inandım... 

Fikir ve emek hırsızlığı bir eve girip de oradan çalınacak eşyalar kadar suçtur.. bana göre eşya veya para çalmaktan daha büyük suçtur..

Ama hepimiz insan evladıyız.. hepimiz hata yapabiliriz...  özür dilemek ve bağışlamak hayatı kolaylaştırır...

yukarıda linkler duruyor... sizler de bir bakın lütfen ve sonra da düşüncelerinizi açıkça değerlendirin...
Kaytan Kitap blogu bırakılan olumlu veya olumsuz yorumları yayınlar mı yayınlamaz mı bilemiyorum, Beyaz Kitaplık yayınlar mı onu da bilemiyorum...ama benim yayınlayacağımdan emin olabilirsiniz...
çünkü gerçekten böyle bir tesadüfün olabilmesi mümkün müdür diye ne düşündüğünüzü çok merak ediyorum....








2 yorum:

  1. Aynı şey benim başıma da geldi pratik ev yemeklieri diye bir site benim yptığım geri dönüşüm projesindeki resimlerimi alıp üzerine kendi blogunun adını yazıp yayınlamıştı uyardığımda ise inanılmaz terbiyesizleşti ve o yazısını aylar sonra kaldırdı.... ama bir kitap anketinide birebir yayınlamak daha doğrusu başkasından çalmak.... söylenecek söz yok emek harcamadan hiçbir şey olmuyor bence izleyicileri o sayfayı kesinlikle terketmeli.... rezillikten başka bişey değil... ayrıca bu blogları deşifre etmek en iyisi benim başıma geldiğinde blogumda yayınlayarak bende deşifre etmiştim bu olayı... uyardığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. ben bu kitabı okumadığım için çok detaylı bakamıyorum. blog yazarı kopya yapmadığını söylüyor.

    YanıtlaSil