2.11.2013

Amigurumi Aşkı'nda (ç)alıntı blog suçlamasına cevabı

Dün Değmesin Yağlı Boya'nın (ç)alıntı blog sorununu yayınlamıştık...
Amigurumu Aşkına blogu sahibesi bu iddiaya cevaben bir yazı yayınlamış.

Teknik açıklamaları yeterince anlamadığım için yorumunu bilenlere bırakacağım. 

Ancak Amigurumu Aşkına blogu sahibesinin kaçmadan blogunda açık olarak cevap vermesi ve uslubu bende olumlu etki bıraktı. Sadece,  Değmesin Yağlı Boya'nın daha önce kendisine ulaşma çabalarını neden cevapsız bıraktığı konusu bende halen soru işareti çünkü açıklamasında, adeta hiç kendisine ulaşma gayreti gösterilmemiş gibi yazmış...

Yine de tarafların uzlaşarak bu sorunu halledebileceklerini düşünüyorum. 

Ve bir noktanın daha altını çizmek istiyorum "özgün" olmak başarıyı getirir. 


Amigurumu Aşkına blogunun cevap mahiyetindeki yazısını aynen yayınlıyorum:

"Çok Üzgünüm...

     Sevgili takipçilerim böyle üzücü bir durumla kaşınıza geldiğim için oldukça üzgünüm.
İnsanların kendi çıkarları doğrultusundan istediklerini karaladıkları,  istediklerini övdükleri bir dönemdeyiz. Herkes her şeyi sadece kendisi yapmak istiyor ve bir başkasının yapabilmesine tahammül edemiyor. Bu yüzden bu tarz karalamalarla başkalarını yıldırmaya çalışıyor.

     Oluşturduğum şablon tasarımları sanki Sevgi Hanım’ın tasarımlarını aynen kopyalamışım gibi anlatılıyor. Halbuki resim bazlı headerleri hazırlarken benim yaptığım pinterest.com sitesinden beğenmiş olduğum, şablonlar için uygun olan güzel resimleri alıp headerlar tasarlamak..bu sitede resim ararken fark ettim ki Sevgi hanımda  o siteden resimler almış. Eğer aynı siteden resim seçmek suçsa suçluyum.. İnternetteki siteler hiç kimsenin şahsi malı değil isteyen istediği siteyi kullanabilir.. Yani herkesin anlayacağı şekilde, her ikimiz de kendimize ait olmayan başkasının resimlerini kullanıyoruz.

     Bu uğraşa  ilk başladığımda Sevgi Hanım’ın headerlarını çok beğendiğim için benzer headerlar tasarladım, fakat aynen kopyalamadım.. Yani headeri alıp üzerindeki yazıyı  silip kendi yazılarımı  eklemedim,..Tamamen baştan hazırladım, blogların temasına göre resimler aradım saatlerce,onları uygun şekilde yan yana getirmek için bilgisayar başında uğraştım...
Sevgi Hanım bu durumdan rahatsız olduğunu keşke bana daha önceden bildirseydi. İnanın dikkate alır ve yanlış anlaşılmaya mahal verecek tasarımlardan uzak durmaya çalışırdım.. Bu arada şu da bilinsin ki kişilere yapmış olduğum bazı tasarımlar onların kendi istekleri doğrultusunda yapılmıştır. Şablon sadece header den ibaret değildir.Şablon oluştururken esas ihtiyaç olan kodlardır, bu kodları yerli ve yabancı birçok site açık olarak veriyor, ben de bu sitelerden bu kodların nasıl kullanacağımı öğrenip temin ettim,ve herkes gibi tasarımlarımda bu kodları kullandım. Sevgi Hanım’ın burada yayınladığı  ağır ithamları asla hak etmedim. Ne üzücüdür ki insanlar doğruyu yanlışı tam olarak bilmeden, düşünmeden ve araştırmadan taraf olmayı seçiyorlar. Eğer azcık araştırma yapıyor olsalardı benim yaptığım bütün tasarımlara bakılır ve sadece resim bazlı olmadıkları görülürdü.

   Tüm bu suçlamaların esas nedeni birilerini yaptığı bir işi benim de öğrenmiş olmamdır, Maalesef  sektörde kimse ortak birileri olsun istemiyor. Şu asla unutulmamalı kimse kimsenin ekmeğini elinden alamaz, Allah herkese nasibini verir, nasibiniz ne artar ne azalır.Yani kısacası ticari kaygı, aleyhime yazılan bu yazıyı oluşturmuş.

Bu konuda bir daha herhangi bir açıklama yapmayacağım. Bu açıklamayı yapmamın da tek sebebi suçlamaları kabul etmediğimin bilinmesini istememdir. Ben bundan sonra da kendi ilgi ve becerilerim doğrultusunda işler yapmaya devam edeceğim."

4 yorum:

  1. yalnız şöyle bir şey var dikkatinizi çekmek istiyorum.sevgili amugurimiaşkına benimde tasarımımı yaptı.lakin onun tasarımını yapan da değmesin yağlı boya..buradan yardım alıp kodlarla oynayarak birebir aynısı olan şablon ve tasarımlar.siz olsanız onca zaman uğraş verdiğiniz emeklerinizin bir anda bir başkası tarafından kullanılıp üstelik birde satışa çıkmasına ne yapardınız? özgüvenine ve cesaretine hayran kaldım doğrusu çıkıp yazmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısınız... zaten bu nedenle değmesin yağlı boya 'nın duyurusunu yayınladık.... ve halen de kaldırmıyoruz.

      Amigrumu aşkına bu yazı ile buralarda kalmak istediğini vurguluyor.... bu nedenle uslubu bana olumlu geldi... ama bu yeterli değil... yukarıda da yazdığım gibi yalan karıştırmadan özür dilese kendisi için daha iyi olurdu...

      çünkü Amigurumi Aşkına ne yapmış bugün hepimiz biliyoruz...

      şimdi önünde 2 yol var: 1) özgün olacak ve kazanacak 2) kopayalamaya devam edecek ve sürekli kaybedecek

      ama bizim de önümüzde 2 yol var: ya özgün olanın yanında olacağız ya da korsanlara destek vereceğiz...

      bu hepimiz için bir sınav.... doğru yolda mı duracağız.... yanlış yolda mı gideceğiz....

      "Yine de tarafların uzlaşarak bu sorunu halledebileceklerini düşünüyorum" derken de kastım bu idi...

      izleyenlerin ve müşterilerin bir bölümü "biz korsan kitap da alırız- korsan cd de alırız- korsan tasarım da alırız çünkü ucuza geliyor" diyecekler

      diğer bölümü de " biz tüm korsanlara tepkiliyiz çünkü bu bir hırsızlık hem sadece sanatçıdan değil hepimizin cebinden çalınıyor" diyecekler....

      ülkemiz insanlarının büyük bölümü neyin ne olduğunu bilmiyor ve bu cehalet sürdükçe de "korsan" lar her yerde cirit atacak ve çaldıkları ile belli bir güce ulaşabilecek kadar iyi "korsan" olduklarında da "alın teri ile bir şeyler yapan gerçek büyük adamlar" bu korsanlara biat etmek durumunda kalacak....

      İşte kast ettiğim bu... karar tarafların... taraflar yani izleyiciler "korsan"a destek verip vermemeye karar verecekler....

      Biz, yani BBM, Korsanlara destek vermeyeceğimizi karara bağladık... BBM etik ve kurallarımızı okursanız görürsünüz...

      Sil
  2. çok haklısınız.yavuz hırsız evsahibini bastırır hikayesi.haberim yoktu diyor bana değmesin yağlı boyanın linkini atıp buradan beğendiğin şablon ve haedar varmı diye sordu nasıl haberi yokmuş?? dediğiniz gibi insanlar taraf olacaktır.resimler her iki tarafa ait değil ama sen şablonunu ona yaptırıp yardım alıp sonra bu işe soyunman ve haberim yoktu demen hiç etik değil.neyse sevgiler en azında ben nerede durmem gerektiğini biliyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler... kendimiz ve sevdiklerimizi korumak için hep beraber doğru yerde duralım... olabildiğince çok insanı doğru yerde durmaya davet edelim...
      sevgiler...

      Sil